Aventuri şi prostioare

Eu şi morcovii

În fiecare zi aceeași placă. Scandalul de acasă de la masa de amiază se repeta indiferent de felul de mâncare servit, fiind îmbunat doar de dragostea de tată, care își certa soția că din nou a pus morcov și pătrunjel în ciorbă.

Taticule, uite, iară a pus morcovi și știe că nu îmi plac, îndrug eu cu lacrimi de crocodil în ochi, rugându-l pe tata să găsească o soluție la protestele mele. Cu răbdare și migală, cum îi stă bine unui profesionist, pescuia bucățile de morcov din farfuria mea, mutându-le în a sa, în timp ce mama protesta la rându-i.

Așa, dă-i coarne, oricum nu mai ascultă de mine deloc. Nu înțelegi copile că morcovul dă gust la zeamă? În el e toată vitamina! Cum o să crești mare fără vitamine?

Eu nici că băgam în seamă îngăimările mamei, căutând cu minuțiozitate de ceasornicar, dacă a scăpat vreo pradă tatălui.

Mănâncă, copile, că se răcește!

– Lasă, puiule, că te scap eu de ei într-o zi, nu o să mai vezi fir de morcov în casă, șopti tata pentru a mă încuraja să gust din farfuria de ciorbă.

Cum, promisiunea tatălui se lăsă așteptată, motivată fiind de lipsa momentului oportun, am hotărât să îmi facă singur dreptate și am pus la cale planul de bătaie. Era o dimineață de sâmbătă, când de obicei e zi de piață în micul orășel de munte unde îmi petreceam copilăria. M-am oferit să fiu eu bărbatul în casă, în lipsa tatei care era la servici, și să car plasa cu produsele ce urmau a fi cumpărate din piață. Desigur, eu însumi târguiam produsele, obținând prin drăgălășenia mea de copil cele mai mici prețuri și zâmbetele de admirație ale „comersanților”. Inclusiv la taraba unde erau așezați morcovii, am negociat un preț bun. Ajunși acasă, mama se apucă de îndată de treburile casnice, asta după ce așeză cumpărăturile la locul lor, gest urmărit cu multă atenție de mine. Gata! Știu unde sunt morcovi – îmi zic în minte. Mai lipsea momentul oportun, care s-a ivit în scurt timp, în momentul când mama aspira în camera cea mare a apartamentului. Fără să mai stau pe gânduri, tiptil-tiptil am deschis ușa cămării, am pus cele două kilograme de morcovi în poala tricoului și cu grijă pentru a nu face zgomot le-am depozitat în găleata de gunoi. Profitând de faptul că e zi de curățenie m-am gândit să îmi exercite principala mea atribuțiune din casă, pe lângă cumpăratul pâinii și să duc găleata la container, lucru ce nici măcar nu o surprinse pe mama concentrată în trebăluiala ei. Trecură câteva ore și tata ajunse acasă, puțin mai repede decât de obicei și fu întâmpinat de mine, un năbădăios aflat în culmea fericirii, cu un zâmbet larg pe față și mândru de fapta comisă.

Te-am scăpat! Gata! Am rezolvat!

– Ce măi băiete? Ce ai rezolvat? Ce ai meșterit, cât am fost plecat?

– Păi, nu știi? Problema noastră… Am rezolvat-o! Nu mai este un fir de morcov în casă! I-am aruncat pe toți la gunoi și am dus și găleata.

La auzul acestei vești, după primul surâs, începu și panica.

Te și omoară, mamică-ta! Mămica, auzindu-și numele, ieși în acel moment din baie, unde spăla haine. După ce își sărută soțul, întrebă de ce a fost adusă în discuția noastră. Ce s-a întâmplat așa de grav. La auzirea vești, mama replică:

De aceea nu i-am găsit eu, deși eram sigură că am cumpărat.  Vezi dacă îi dai coarne ce îți face! Noroc că am mai avut morcovi de data trecută puși în lădiță și am făcut cu ăia!

Pe fața mea se instală o resemnare cruntă, gândindu-mă că tot efortul meu a fost în zadar și că și iar voi avea morcov în farfurie.

 

Au mai făcut mofturi la mâncare şi: Achilianu, Ada PavelAdrian Voicu, Alex Mazilu,  AltcerseninAna CazacuAna UscaAnca,  AndreiBlog simpluBlogolumea,  Blue Cafe,CaiusCammelyCarmen NegoiţăCati LupaşcuCellaCepecaCosmin ŞtefănescuCrina DuncaChat NoirCristianCristian DimaCălin HeraCristian LisandruCum va placeDaurel, DeceneuDaniel UrdaDoar cuvinteDoina PopescuDoza de poezieErase RewindFlavius Obeadă,Florin Matei, Florin MoroşanFloryGabi123GabitzuGabriela ElenaGabriela IlieşEOGabriela NeaguGabriela SavitskyGând licitat,George Valah,  GianaGeaninaHaicăsepoateHai la plimbareHanul povestilorIoan Sorin UscaIulia Diana Mihai,  Joaca de-a mineLady A,LilickLink-Ping,  LoraMadiManole,  Maria BarbuMaria Popart,  Melami,MikaMircea SumanMirela PeteMnealuiNiceAdelaOctav Pelin,  Pavaj de catifeaPhotographisRed SkySecretSe poateSebraSimion CristianSnakeStropi de sufletTeoTeo NeguraTheodora,Trilema,UliseUmografVaniaVeronicismeVirtual KidVis si realitateWorld of SolitaireZamfir PopZamfir Turdeanu’şi Ziarul de la 5.

48 responses

  1. Hei, bun venit năbădoiusului, la casa lui! Şi să ştii că eu nu am prea făcut mofturi la mâncare, dar face fi-meu – alt năbădăios – cu vârf şi îndesat. 😀

    7 Ianuarie 2011 la 10:30 am

    • nabadaiosu

      Păi atunci, cu Victoraş trebuie să mă înşeleg tare bine 😀

      7 Ianuarie 2011 la 10:48 am

      • O, da, mai ales că şi el se strâmbă la morcovii din mâncare. Cruzi, îi mănâncă, dar, în mâncare… 😀

        7 Ianuarie 2011 la 10:51 am

      • nabadaiosu

        Atunci ne asemănăm şi mai mult! Nici eu nu îi suportam în mâncare… cruzi mai mergeau 😀

        7 Ianuarie 2011 la 10:57 am

  2. Dacă ai şti câtă dreptate ai când ai zis că au mai făcut mofturi la mâncare şi… Eu chiar şi acum fac mofturi.
    Apropo, îmi place noua temă.

    7 Ianuarie 2011 la 10:32 am

    • nabadaiosu

      Sunt pe proipriile picioare şi nu mai puteam sta într-o apariţie episodică pe blogul lui Cristian Dima 😀

      7 Ianuarie 2011 la 10:47 am

    • Eu am ales tema!

      7 Ianuarie 2011 la 11:32 am

  3. măi morcoveaţă năbădăios 🙂
    bun venit pe bloguleţ frumos

    7 Ianuarie 2011 la 10:33 am

    • nabadaiosu

      Salut, Cella! AI văzut ce frumos sunt? Bine ai venit şi tu pe aici!

      7 Ianuarie 2011 la 10:46 am

      • dap, esti si mic si frumos. sa cresti mare mare.

        11 Ianuarie 2011 la 11:05 pm

  4. Pai, bun venit in blogosfera, nabadaiosule! Asa, ca stapan total de blog, nu doar cand si cand intr-un serial.

    7 Ianuarie 2011 la 10:34 am

    • nabadaiosu

      Acum sunt pe picioarele mele… Bine ai venit în casă năbădăiosului, Cati!

      7 Ianuarie 2011 la 10:46 am

  5. Eu aş putea zice c-am îmbătrânit degeaba, fiindcă nu m-am obişnuit să mănânc morcovi! 🙂
    Îmi plac cruzi, sau muraţi, sau sub formă de suc, dar în mâncare nu-i suport! 😀

    7 Ianuarie 2011 la 11:03 am

    • nabadaiosu

      Hey… Vero… atunci poţi să dai mâna cu mine 😀

      7 Ianuarie 2011 la 11:05 am

  6. hai sa traiesti si sa cresti mare!
    ti-o prezint pe fiica-mea care alege si acum prin ciorba, la asta ultima a ales patrunjelul radacina si perisoarele, morcovii i-a mancat 😀

    7 Ianuarie 2011 la 11:16 am

    • nabadaiosu

      E un progres… Poate am să o invit la un dans şi la un pahar de suc pentru copii 😀

      7 Ianuarie 2011 la 11:17 am

  7. Nici lui Ulise nu-i plac morcovii. Nici cruzi, nici fierti, … E prieten numai cu corcodusele dulci si cu strugurii.

    7 Ianuarie 2011 la 11:40 am

    • Ulise este mult mai pretenţios decât mine… dar are blăniţă şi codiţă…

      7 Ianuarie 2011 la 5:30 pm

  8. Nu prea am avut ocazia sa fac mofturi la mancare .O data am facut si am ramas flamanzind o zi intreaga .Din acea zi nu am mai facut mofturi,insa iti pot spune ca prefer morcvi fierti si nu pe cei cruzi.

    7 Ianuarie 2011 la 12:43 pm

    • La mine situaţia este invers… morcovii cruzi îi prefer…

      7 Ianuarie 2011 la 5:32 pm

  9. ana

    pana nu apare o nouaq pana de curent care sa ma lase in frig si-n ]ntueneric, ma grabesc si eu la ladita cu morcovi

    nuuuu, nu, la asa ceva nu fac mofturi

    multumesc si pe curand

    [scriu nefiind logata…, dar revin… prea semanam, se pare 🙂 ]

    scuze celor la care acum, pt moment, nu reusesc sa ajung …

    7 Ianuarie 2011 la 2:20 pm

    • Bine că ai ajuns în gaşca mea… cea a celor care nu papă morcovei 😀 Sau care sunt mofturoşi…

      7 Ianuarie 2011 la 5:33 pm

  10. Acum realizez ca am ajuns pe blogul Nabadaiosului!? Pai, felicitari, Colega!

    7 Ianuarie 2011 la 3:00 pm

    • Mulţam Zamfir… acum sunt pe picioarele mele şi am primit permisiunea de a face blog…

      7 Ianuarie 2011 la 5:34 pm

  11. Ana Cazacu

    Nici mie nu-mi plac morcoviiii!!!!!!! 😆

    7 Ianuarie 2011 la 5:28 pm

  12. Mai Nabadel,
    Dar cu cine semeni tu,
    De esti asa istetel?
    Nu mai spun, de frumusel
    Sau, uneori, pe furis,
    Mai inghiti vre-un morcovel?
    Madi si Onu

    7 Ianuarie 2011 la 7:37 pm

    • Sunt micuţ şi mai fac prosti,
      Şi stârnesc în casă veselii,
      Lumea sune că-s frumos
      şi că sunt cam năbădăios!

      Mulţam amândurora!

      7 Ianuarie 2011 la 10:02 pm

  13. Abia acum vad eu cat de bine i se potriveste porecla micutului. Un nabadaios in toata puterea cuvantului. Plin de idei, de initiative care mai de care mai amuzante. Nu prea le-a dat parintilor ocazia sa se plictiseasca…
    Mie imi plac morcovii in supa, dar nu toti, doar un anumit soi, pe cei dulci nu-i suport. 😛
    Placuta surpiza ne-ai facut cu acest blog. La cat mai multe pozne! 🙂

    7 Ianuarie 2011 la 8:37 pm

    • Acum că am crescut mai măricel şi v-am obişnuit cu ale mele povestiri, sunt pe picioarele mele şi mi-am făcut şi eu blog!

      7 Ianuarie 2011 la 10:03 pm

  14. Măi Năbădăiosule! Morcovii îmi plac în toate variantele culinare şi te asigur că dacă îţi servesc o porţie de mâncare de morcovi după reţeta mea, îmi mai ceri o porţie! Şi când vei avea un bebe mic să-i spui poveşti cu şi despre morcovi şi ai să vezi că-i va creşte interesul pentru ei şi-i va mânca bucuros.
    Imi place noul blog al voinicosului năbădăios!
    Tine-o tot aşa!

    7 Ianuarie 2011 la 9:46 pm

    • Sunt sigur! Între timp am devenit un gurmand… uite ce obrăjori rotofei am făcut… Mersi buni!

      7 Ianuarie 2011 la 10:04 pm

  15. Imnul mofturoşilor nemorcoveţi!
    (pe muzica binecunoscută „Gaşca mea”

    Gaşca mea nu poate păpa – nişte morcovi
    Sunt prea dulci şi urâţi – şi sunt morcovi!
    Nu ne plac şi nu vrem- suc de morcovi!
    Vrem cârnaţi şi ecler – nu vrem morcovi!

    7 Ianuarie 2011 la 9:57 pm

    • Hai acum intră-n gaşca mea – fără morcovi
      Uite e chiar bunicuţa mea – n-are morcovi
      Legume noi nu vom mânca – nici chiar morcovi
      Porcării şi grătare – spune nu la morcovi!

      7 Ianuarie 2011 la 10:06 pm

  16. Pingback: Elisabetta Sirani(8 ianuarie 1638 – 25 august 1665), pictorita italiana « my heart to your heart

  17. Nabadaiosule, am facut si eu mofturi la mancare in copilarie, insa acum mananc totul.Cica foamea e cel mai bu bucatar, asa se zice

    8 Ianuarie 2011 la 7:03 am

  18. Pingback: Charles Webster Hawthorne (8 ianuarie 1872 – 29 noiembrie 1930), pictor impresionist american « my heart to your heart

  19. Pingback: Soluţia « Ioan Usca

  20. Măi, tizule, ce surpriză… Năbădăiosul merita un blog! La cât mai multe postări… năbădăioase!

    9 Ianuarie 2011 la 12:06 am

    • Da… Năbădăiosu` a crescut mare şi merita aceast blog. Mulţumim, tizule!

      11 Ianuarie 2011 la 10:48 pm

  21. Pingback: Tenebre – 5 | Caius

  22. Pingback: Surprize « Ioan Usca

  23. Pui mic si dulce, a fost odata un imparat. Imparatul Caligula. El a servit la una dintre petrecerile celebre ale acelor timpuri doar morcov. Scrierile vechi povestesc cum acesta i-a obligat pe membrii Senatului Roman sa manince toata noaptea numai morcovi, pentru a fi ca niste armasari.
    Stia el, ce stia! Morcovelul nostru este singurul dintre legume care chiar si clocotit acolo in oala, fiert si necajit la turatie maxima, tot isi pastreaza puterea nutritiva. Poti sa-l papi si fiert, ca si crud, tot are o multime de vitamine care sa te ajute sa cresti puternic si voinic. 🙂
    Ce zici, merita sa incerci un pic? 😉

    10 Ianuarie 2011 la 11:43 am

    • hmmmm… Năbădăiosu` papă morcovei cruzi… poate când va mai creşte 😀

      11 Ianuarie 2011 la 10:51 pm

      • 😆
        cât mai vrei să creşti?

        12 Ianuarie 2011 la 2:19 am

  24. Pingback: Dintre condimentele vieţii « Gabriela Elena

  25. Năbădaiosu` dovedeste multa forta si determinare! 😉

    Bine te-am gasit!
    Suntem multi in clubul iubitorilor de morcovi. 🙂

    11 Ianuarie 2011 la 9:27 pm

Lasă un răspuns

