Aventuri şi prostioare

Plăcinte de sărbători

Când eram lăsat la Momo, o bătrânică ce avea grijă de mai mulți copii pe care îi înconjura cu multă afecțiune, ea fiind cea care mă învățase primi pași în viață, eram destul de agitat. Pentru a mă liniști, Momo mă lăsa în fața dulăpiorului cu cratițe și oale, acolo unde puteam face pe micul bucătar, făcând mare zarvă cu ustensilele ce le aveam în dotare.

Erau și zile în care mami nu mă ducea la Momo, mai ales în preajma sărbătorilor, când avea liber, ca orice femeie, pentru a putea pregăti cum se cuvine respectiva sărbătoare. Așa se întâmpla și acum, înaintea sărbătorilor de Paște. Mama începu curățenia de la covor pe care îl duse la bătut și apoi îl curăță cu multă migală. Apoi, alte mici covorașe au urmat să fie spălate în baie.

În tot acest timp, atmosfera agitată și plină de treburi casnice a mamei, contrasta într-un mod vizibil cu plictiseala în care mă scufundam eu. Tot auzind cum se lamentează mama, la telefon cu prietenele ei, că nu știe ce prăjituri să facă, îmi trăsni prin cap o idee năstrușnică. Ce ar fi dacă, cu priceperea mea, aş scoate-o pe mama mea iubită din încurcătură, că doar eu, bucătar iscusit, în fiecare zi lucreaz la o rețetă nouă. Așa cum era de așteptat, am ţinut secret acest măreț și nobil gând, făcând totul în mare taină. Am pândit, astfel, momentul prielnic ca să dau iama în bucătărie să cautingredientele necesare. Își aduse aminte că am văzut-o pe Momo, făcând plăcinte, activitate căreia i-am acordat mult atenție, bucătăria fiind o meserie care trebuie furată.

Așadar, pentru plăcinte e nevoie de făină, ou, zahăr pe care trebuie să le amesteci bine și să faci un aluat, Nimic mai ușor, mi-am spus în gând cotrobăind după alimente, în timp ce mama se îngrijea de covorașe în baie. Tiptil, tiptil, trecui cu ingredientele prin fața ușii de la baie, intrând în camera unde îmi duceam veacul, mare parte din zi. O să fie o plăcintă nemaipomenită. Ce bucuroasă va fi când va vedea ce am isprăvit, noroc că mă are pe mine, că altfel… Cu aceste gânduri în minte, n-am mai stat și m-am pus pe treabă. Am întins făina pe covor, apoi am spart oul în mijloc, așa cum o văzusem pe Momo că obișnuia, apoi mi-am băgat mâinile adânc în făină, încercând o omogenizare. În tot acest răstimp, mama termină treabă și veni să vadă ce mai meștereșteresc iar surpriza fu colosală. Covorul proaspăt spălat, găzduia în mijlocul său un copil, plin de făină, din cap până în picioare și o porține mare de aluat, bine îmbibat în țesătură. Lacrimile o podidise pe sărmana mamă, care trebui să reia curățirea covorului, și părea că nimic nu o mai putea liniști, asta dacă nu era micul salvator care să îi spună pe un ton de vesel.

Nu mai fi necăjită. Am început să fac niște plăcinte, dar o să fac și alte feluri de prăjituri. Nu mai îţi face griji, mă ocup eu de asta, că doar pe mine mă ai de ajutor.


Glasul meu vesel ş optimist, prin care îmi prezentam bunele intenții, o înduioșă pe mama, care nu îmi mai aplică corecția cuvenită, mulțumindu-se doar să îmi explice, că gătitul se face doar în bucătărie și de regulă se folosește masa, nu covorul.

 

 

De atunci gătesc numai și numai în bucătărie, camera folosind-o pentru alte preocupări, despre care veți afla în episoadele viitoare.

 

Achilianu, Ada PavelAdrian Voicu, Alex Mazilu,  AltcerseninAna CazacuAna UscaAnca,   Blog simpluBlogolumea,  BuimaciiBlue Cafe,CaiusCammelyCarmen NegoiţăCati LupaşcuCellaCosmin ŞtefănescuChat NoirCristianCristian DimaCălin HeraCristian Lisandru,Cum va placeDaurel, DeceneuDaniel UrdaDoar cuvinteDoina PopescuDoza de poezieErase RewindFlavius Obeadă,Florin Matei, Florin MoroşanFloryGabi123GabitzuGabriela ElenaGabriela IlieşEOGabriela NeaguGabriela SavitskyGând licitat,George Valah,  GianaGeaninaHaicăsepoate, Hai la plimbare, Ioan Sorin UscaIulia Diana Mihai Joaca de-a mineLady A,LilickLink-Ping,  LoraMadiManole,  Maria BarbuMaria Popart,  Melami,MikaMircea SumanMirela PeteMnealuiNice,NăbădăiosuAdela,  Pavaj de catifeaPhotographisRed SkySecretSe poateSebraSimion Cristian,SnakeStropi de sufletTeo, Teo NeguraTheodora,Trilema,UliseUmografVaniaVeronicismeVis si realitateWorld of SolitaireZamfir PopZamfir Turdeanu’şi Ziarul de la 5.

 

38 responses

  1. eu cand nu-l vedeam pe Mirciulica, si era asa micut ca Nabadaiosu, il intrebam mereu, din 5 in 5 minute. „Unde esti? Ce faci?” Cand Mirciulica nu raspundea, era clar ca mesterea ceva. Prajituri nu a apucat sa faca. Doamne-ti multam! Dar ii placea si lui sa scoata oalele si cratitele din dulap.

    16 Ianuarie 2011 la 11:44 pm

    • Uite că mama nu s-a gândit la asta… şi mi-am făcut de cap 😀

      16 Ianuarie 2011 la 11:48 pm

  2. Pingback: Cristian Lisandru – „Pledoarie pentru salvarea lacrimilor” – Poeme « Cristian Lisandru – Proză. Poezie. Muzichie. Uneori, politichie…

  3. Fain de tot!
    Am avut tabloul în fața ochilor!
    Săraca maică-ta! Cred că te-a iubit tare mult de a mai avut putere să și râdă după toate astea. 😀

    17 Ianuarie 2011 la 8:55 am

  4. Scuze de eroarea de dimineață; nu-mi băusem cafeaua.
    Deci, eu eram cea care vorbea în numele buimacilor. 😀

    17 Ianuarie 2011 la 8:57 am

    • Te înteleg… oricum mă gândeam la tine sau la Giogi 😀

      17 Ianuarie 2011 la 5:52 pm

  5. Pingback: Demonstraţia « Ioan Usca

  6. Ce bine este sa ai un ajutor „nepretuit” in bucatarie! 😆

    Te-am trecut la blogroll, ca sa nu uit sa mai iau o doza de nastrusnicie… 😉

    17 Ianuarie 2011 la 9:10 am

    • Este, este… bucătăria avea nevoie de un bucătar ca mine 😀 Te trec şi eu…

      17 Ianuarie 2011 la 5:53 pm

  7. Când eram de vârsta lui şi muuuuuult după-aceea, o ajutam pe mama la făcut prăjituri într-un mod foarte original şi delicios: lingeam toate vasele în care s-a făcut cremă!

    17 Ianuarie 2011 la 9:23 am

    • Oooo, Zamfire… la asta eram şi sunt încă un expert 😀

      17 Ianuarie 2011 la 5:54 pm

  8. Altcersenin

    si eu, cand eram mica, eram de maare ajutor; intr-o zi i-am spalat boboceii care aveau doar o zi cu sapun si i-am pus la uscat fe funie 🙂

    17 Ianuarie 2011 la 10:34 am

  9. Pingback: Tenebre – 13 | Caius

  10. Nabadel,

    Dupa cum te vad in poza,
    In casa, tu esti o roza
    Si eu, de m-ai enerva,
    Asa, cu orice nazbatie,
    In mangaietoare palma
    Cred, totul, s-ar consuma

    Asta, nu inseamna,Doamne,
    Sa-ti iei carnutul nasuc,
    Peste mama, la plimbare!
    Madi si Onu

    17 Ianuarie 2011 la 1:44 pm

    • Onu şi cu Madi,

      Pân` acum am tot făcut,
      Năbădăi grămadă mare,
      Dar să ştii că am plătit,
      Doar cu palma mângâietoare.

      De la mama, de la tata,
      Vorba era cea mai sfântă,
      Şi corecţia o primeam mai des,
      De la profi` cu mintea-n fes!

      17 Ianuarie 2011 la 6:00 pm

  11. Pingback: UDMR vine acum cu noi sau sta opt ani in Opozitie « Hai ca se poate!

  12. Pingback: Ferdinand Georg Waldmüller (15 ianuarie 1793 – 23 august 1865) « my heart to your heart

  13. Toti am incercat in copilarie sa facem pe bucatarii.Insa, asa bucataar ca Nabadaiosul, mai rar. 🙂

    17 Ianuarie 2011 la 3:20 pm

  14. Pingback: Analfabeții viitorului » Blogu' unui Gând licitat -

  15. Pingback: Adrian Iovan vrea sa intre în greva foamei

  16. Pingback: Cadrele militare in rezerva MApN, MAI, SRI şi SPP au protestat astazi la Constanta – Cu noi aţi ajuns în NATO « Hai ca se poate!

  17. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 51) « Blogul lui Teo Negură

  18. Pingback: La ce bancă să îmi fac card? | Blogul unui pui de Moroşan...

  19. Vai, nu pot sa cred… probabil eu as fi avut o cadere nervoasa. Dar imi inchipui ca ai fost tare dragtalas cand ai dat replica, de biata femeie s-a induiosat.

    18 Ianuarie 2011 la 12:08 pm

    • Şi mama a început să plângă… da cum să nu ierţi un copilaş aşa drăguţ ca mine?

      18 Ianuarie 2011 la 12:12 pm

  20. Pingback: FEMEI CELEBRE LIBERALE | Madi şi Onu Blog

  21. Pingback: Doar de-ale mele gânduri… | Noaptebunacopii's Blog

  22. Pingback: 10 Gauri fascinante in pamant ! « George Valah Blog

  23. Pingback: De pe net… « George Valah Blog

  24. Pingback: Cele mai spectaculoase si mai periculoase drumuri din lume ! « George Valah Blog

  25. Pingback: O figură cu stil. Sau despre blogul lui Alex Mazilu « Blogul lui Teo Negură

  26. Ajutor de nădejde a avut Mami!
    …și în fond toți știm că gestul contează!!!

    20 Ianuarie 2011 la 1:11 am

  27. Pingback: Naufragiatul « Cristian Dima

  28. Pingback: Regnul animal « Un blog cu năbădăi

  29. Tare dulce nabadaiosu’, imposibil sa nu-l iubesti. 🙂

    21 Ianuarie 2011 la 11:10 am

Lasă un răspuns

